سلام از نظر قانون تأمین اجتماعی در لیست بیمه، کارفرما معمولاً یکی از کد شغلیهای استاندارد سازمان تأمین اجتماعی را انتخاب میکند. بسیاری از کارفرماها به جای عنوان دقیق، از عناوین کلی مثل «کارمند ۱»، «کارمند دفتری» و… استفاده میکنند این کار در دو حالت مشکلساز میشود اگر عنوان شغلی ثبتشده باعث شود حق بیمه کمتر پرداخت شود؛ یا شما را در گروه مشاغل دیگری ببرد که مزایای خاصی دارند مثلاً مشاغل سخت و زیانآور، کارگاهی، فنی، یا برعکس اگر این تفاوت عنوان باعث تضییع حقوق بازنشستگی، سابقه در مشاغل سخت، یا مزایای بیمهای شما شود در اغلب کارهای دفتری/اداری، اگر عنوان کلی مثل «کارمند ۱» در لیست بیمه ثبت شده باشد، در عمل بیشتر از منظر طبقهبندی شغلی ایراد دارد تا جرم سنگین، مگر اینکه شما کار تخصصی و با مسئولیت بالا انجام میدادید وکارفرما عمداً شما را در عنوان پایینتر ثبت کرده که مثلاً حقوق پایهی کمتری بدهد یا در طرح طبقهبندی گروه پایینتری برایتان اعمال کند.
سلام به نظر میرسد که کارفرما تخلف نموده است فلذا میتوان از طریق اداره کار اقدام نمود.