درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - رضایت از شاکی

با سلام و درود. بنده یک شاکی از اصفهان دارم و خودم ساکن شهر رشت هستم. طبق تماسی که با شاکی داشتم به من گفتش نیازی به اومدن اصفهان نیست و مبلغ رو براش واریز کنم میره و رضایت میده. اگه پول رو واریز کردم و رضایت نداد چجوری میتونم پیگیری کنم؟! با رسید واریز میتونم پیگیری کنم؟! و اینکه اگه رضایت بده چقدر طول میکشه تا ثبت بشه؟! و اینکه رضایت رو حتما باید در دفاتر قضایی ثبت بکنه یا توی دادگاه هم میشه؟!

پاسخ ها

سلام اگر رضایت نداد دعوا مختومه نمیشود و مجدد باید به همان شهر بروید پس بهتر است اکنون بروید

کاربر محترم رضایت یا در دفترخانه اسناد رسمی تنظیم شود و یا در دادگاه صورت جلسه شود . توصیه میشود حضوری انجام دهید 

دریافت پول بدون تعهد مکتوب می‌تواند ریسک عدم اعلام رضایت داشته باشد و رسید واریز به تنهایی الزاماً اثبات تعهد به رضایت نیست.اگر رضایت داده نشود ممکن است امکان مطالبه وجه با استناد به توافق یا دارا شدن بلاجهت مطرح شود ولی اثبات آن اهمیت دارد.رضایت می‌تواند هم در شعبه دادگاه یا دادسرا و هم از طریق دفاتر خدمات قضایی ثبت شود.ثبت رضایت در پرونده معمولاً سریع انجام می‌شود ولی اعمال آن در سامانه ممکن است چند روز اداری طول بکشد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص