درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سلام بیرون‌ کردن‌ خانم‌ از خانه‌ای‌ که‌ سندش‌ بنام‌ دیگری‌ هست

خانم‌ بنده‌ 4ساله.پیش‌ خیانت‌ بهم‌ کرد و بردمش‌ محضر مهریه‌ خودش‌ بخشید و حق‌ طلاق‌ به‌ او دادم‌ و بردمش‌ پیش‌ آخوند طلاق‌ عادی‌ دادمش‌ والا نه‌ چند ساله‌ از خانه‌ بیرون‌ نمیرود که‌ خانه‌ مال‌ پسرم‌ هست‌ و من‌ طلاق‌ نگرفتم‌‌ و گوشی‌ ازش‌ گرفتم‌ همون‌ روزه‌ اول‌ و مدارک‌ خیانتش‌ تو گوشیه‌ پاک‌ کرده‌ و من‌ الانه‌ مدرکی‌ دال‌ بر خیانتش‌ ندارم‌ درصورتی که بهم خیانت کرده‌‌ خودم‌ نمیخوام‌ بابت‌ آبروی‌ بچهام‌ و خودم‌ کسی‌ بفهمد‌ و من‌ نیز‌ ازدواج‌ مجدد‌ کردم‌ حالا‌ این‌ از خانه‌ بیرون‌ نمیرود‌ و میگوید خونه‌ مال‌ پسرمه‌ در صورتی‌ که‌ خودم‌ مستاجرم‌ ورشکست‌ شدم‌ سکته‌ زدم‌ نمیدانم‌ چطوری‌ این‌ خانم‌ از خانه‌ بیرونش‌ کنم‌ و خونه‌ بفروشم‌ بدیهام‌ بدم‌نابودم‌ کرده

پاسخ ها

وقتی سند به نام پسر شماست ، مدیریت آن ملک نیز با ایشان است ، می توانید با مراجعه به دادگاه خانواده طلاق دهید

با درود 

چنانچه منزل به نام فرزند مشترک باشد برای طرح دعوی حقوقی باید فرزند شما اقدام نمایند و شما سمتی در طرح دعوی ندارید مگر آنکه فرزند شما به سن بلوغ نرسیده باشد و بتوانید به عنوان ولی قهری اقدام نمایید.

طلاقی که فقط نزد آخوند و بدون ثبت در دفترخانه باشد از نظر قانونی معتبر نیست و شما هنوز زوج محسوب می‌شوید.خیانت بدون دلیل قابل اثبات در دادگاه اثر حقوقی ندارد.بخشیدن مهریه اگر در سند رسمی یا اقرار معتبر باشد قابل استناد است.دادن حق طلاق به زن در صورت ثبت رسمی معتبر است.ازدواج مجدد در حالی که طلاق رسمی ثبت نشده می‌تواند مشکل حقوقی ایجاد کند.اگر سند خانه به نام پسرتان باشد فقط مالک می‌تواند تقاضای تخلیه یا فروش کند.اگر شما مالک رسمی نباشید اختیار فروش ملک را ندارید.بدون مدرک درباره خیانت امکان پیگیری قضایی عملاً وجود ندارد.برای بیرون کردن متصرف معمولاً باید دعوای تخلیه یا خلع ید توسط مالک مطرح شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص