درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - در مورد زمین

سلام چندماه پیش به پیشنهاد دوستم که زمین داشت گفت بیا باغ درست کنیم هزینه ازشما زمین من دوملیارد ونیم هزینه کردم هرچی میگفتم قرارداد امروز فردا میکرد حالا زده زیر همه چی چون قرارداد ننوشتم میگه درختها دربیار ببر منم کلی هزینه کردم چکار کنم

پاسخ ها

با درود. شما با دلایلی که دارید میتونید هزینه های که کردید را بعلاوه دستمزد مدیریت انجام کارها را طلب کنید بگیرید. یا اینکه دادخواست اثبات وقوع عقد مشارکت بدید و اگر بتوانید حکم بگیرید در ملک شریک شوید ولی کلا احتمال حکم هزینه ها بیشتر از احتمال اثبات مشارکت است.

سلام عقد شفاهی را به اثبات برسانید و بر مبنای آن، از دوست‌تان مطالبه‌گری نمائید.

در صورت اثبات هزینه‌کرد شما برای ایجاد باغ با اذن مالک، امکان مطالبه مخارج و اجرت یا قیمت مستحدثات بر مبنای قواعد استیفا و غصب قابل طرح است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص