اگر حضانت او را در دادگاه یا شورا و امثال آن به طور رسمی قبول کرده اید تا ۱۵ سال قمری که تقریبا ۱۴ سال و ۸ ماه شمسی است باید او را نگاه دارید بعد از آن قانونا مسوولیتی متوجه شما نیست اما جهت احتیاط به پدر او اظهارنامه بنویسید و مراتب را به اطلاع اش برسانید
توصیه می گردد به عنوان یکی از والدین فرزند خود ، کمی صبور باشید و حس مادرانه را در خود تقویت نمایید و جهت برقراری ارتباط صحیح با وی حتماً از کمک مشاورین محترم حوزه تنظیم روابط خانواده بهره ببرید
سلام حضانت تکلیف شما نیست و تکلیف پدر است و از طریق دادگاه خانواده برای این مهم میتوانید اقدام نمائید.
سلام
نمی توانید قانونا فرزندتان را از خانه بیرون کنید. چون پسر شما ۱۴ ساله است، هنوز موضوع حضانت و نگهداری مطرح است و هیچ یک از والدین حق امتناع از نگهداری ندارند. اگر ادامه زندگی او با شما ممکن نیست، باید از دادگاه خانواده درخواست تغییر حضانت، تحویل به پدر بدهید اگر رفتار او خطرناک یا خارج از کنترل است، از اورژانس اجتماعی 123 کمک بگیرید
خیر؛ تا رسیدن فرزند به سن رشد و استقلال، مادر نمیتواند او را از خانه بیرون کند و در صورت ناتوانی در نگهداری فقط امکان طرح موضوع حضانت در دادگاه خانواده وجود دارد.