درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تعویض پلاک

باسلام. بنده نزدیک 8ماه ماشینمو فروختم کارای نقل و انتقال و انجام دادم ولی خریدار نمیره تعویض پلاک نه بنگاه پیگیرنه خریدار. چیکار کنم آیا پلاکمو قفل کنم یانیاز به شکایتم داره؟

پاسخ ها

 با سلام شما ابتدا یک اظهارنامه ارسال نمایید سپس درخواست توقیف خودرو و توقیف پلاک را مطرح کنید

دادخواست فک پلاک بدهید و یا مستقیم به راهور مراجعه کنید یا اظهارنامه بدهید

اگر پلاک کماکان به نام شماست میتوانید  توقیف پلاک را از راهور مرکز استان بخواهید 

سلام. اگر خریدار برای تعویض پلاک اقدام نمی‌کند، بهتر است از طریق دفاتر پلیس +۱۰ درخواست فک یا توقیف پلاک ثبت کنید تا مسئولیت تخلفات احتمالی متوجه شما نشود. در صورت همکاری نکردن خریدار، می‌توانید از طریق دادخواست الزام به تعویض پلاک نیز اقدام کنید.

 سلام و عرض ادب خدمت شما بزرگوار

معمولاً لازم نیست پلاک را قفل کنید.بهترین راه این است که از طریق دادسرای عمومی و انقلاب شکایت کنید. موضوع شکایت شما “انتقال مال غیر” یا “عدم حضور خریدار برای تعویض پلاک” است. مدارک اثبات کننده فروش (مثل  قولنامه یا مبایعه‌نامه) و مدارک مربوط به انجام مراحل نقل و انتقال توسط خودتان را آماده کنید.پیگیری از طریق شکایت، خریدار را ملزم به انجام تعویض پلاک خواهد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص