درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تصادف

سلام وقت بخیر من چند روز پیش با موتور سیکلت رفتم تو ناخاله های پیمانکار اداره راه که ریخت شد تو خیابان وهیچ نوار یا تابلو نبود وموتورم بیمه نداشته وگواهی نامه هم نداشتم سرم وابروم شکسته شد بخیه خورد وموتور سیکلت هم دفون شد از راهنمایی رانندگی امد منو محکوم کرد ایا من میتونم پیگیری کنم شکایت کنم

پاسخ ها

سلام خیر، اما اثر دارد نداشتن گواهینامه یا بیمه ممکن است باعث شود پلیس شما را هم مقصر ثانویه یا جزئی بداند ولی این موضوع باعث نمی‌شود نتوانید خسارت و دیه بگیرید دادگاه معمولاً درصد تقصیر تعیین می‌کند مثلاً ممکن است بگوید پیمانکار ۷۰٪ مقصر شما ۳۰٪ مقصر (به دلیل نداشتن صلاحیت رانندگی اما باز هم دیه و خسارت قابل مطالبه است.

کاربر محترم در مهلت مقرر می‌تواننیددبه نظر کارشناس مربوطه اعتراض بزنید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص