سلام با توجه به اینکه تورم این ۱۶ سال، مبلغ ۲ میلیون تومان را به رقم بسیار بالاتری تبدیل کرده است، پیشنهاد میکنم ابتدا به شعبه صادرکننده چک بروید و بپرسید که آیا پرونده در اجرای احکام دادگستری است یا خیر اگر پرونده در دادگستری است، مستقیماً با دوستتان وارد مذاکره شوید. پرداخت یک مبلغ توافقی (مثلاً ۵ یا ۱۰ میلیون تومان) و گرفتن رضایتنامه محضری، بسیار به صرفهتر از آن است که دادگاه بخواهد خسارت تأخیر تأدیه را بر اساس شاخص بانک مرکزی تا سال ۱۴۰۵ محاسبه کند.
کاربر محترم از اجرا احکام مربوطه پیگیری کنید