درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوق شاگرد مغازه

سلام و عرض ادب من مغازه تعمیرات لوازم خانگی دارم . یک نفری گفته بیام شاگردی کنم و پیش ات یاد بگیرم . اگر من بیمه اش را کامل واریز کنم . و در قرارداد هم نوشته شود جهت کارآموزی است و کارآموز هم در قرارداد اعلام کند من حقوق نمی خوام ، و قرار دادهم به صورت موقت مثلا یک ساله باشه . بعدا می تونه شکایت کنه بگه به من حقوق نداده ؟

پاسخ ها

سلام به طور کلی امکان شکایت وجود دارد اما اگر قرارداد و شرایط اجرای آن دقیق و صریح باشد و کارآموز صرفاً آموزش ببیند، ریسک شکایت و محکومیت حقوقی شما کمتر است.

 

سلام بله؛ می‌تواند شکایت کند. آنچه که در اولویت قرار دارد، قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ هست.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص