درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استخدامی

سلام من از ابتدای سال 1404 تا پایان فروردین ماه سال 1405 بعنوان کارشناس بهداشت با پیمانکار اداره دولتی قرارداد بستم و در محل خود اداره دولتی کارت ساعت ورود و خروج میزدم و با اتوماسیون خود اداره در داخل خود اداره دولتی کار میکردم و حتی مدیر اداره با امضای رسمی و مکتوبش، من را در سال 1404 و 1405 بعنوان کارشناس بهداشت آن اداره به مرکز بهداشت معرفی کرد.و از ابتدای اردیبهشت سال 1405 و تا 10 اردیبهشت، من بدون قرارداد کتبی، کارت ساعت ورود و خروج در همان اداره دولتی و بعنوان کارشناس بهداشت میزدم، که مدیر اداره دولتی گفت از فردا حق ورود به اداره نداری و اخراج هستی،(من ابتدای سال 1404 هم یک اقرارنامه کتبی مبنی بر اینکه اقرار میکنم رابطه استخدامی با اداره ندارم و هیچگاه برای بازگشت به کار شکایت نمی کنم را امضا زدم و اثرانگشت زدم)، آیا مدیر اداره دولتی، قانونا میتواند من را اخراج کند؟؟ آیا من قانونا میتوانم علیه اداره دولتی درخواست بازگشت بکار بزنم و رای به نفع خودم بگیرم؟؟ ( اداره دولتی مشمول قانون کار می باشد)

پاسخ ها

سللام  مدیر اداره به‌صورت قانونی نمی‌تواند ناگهانی و بدون دلیل موجه و روند قانونی، شما را اخراج کند شما می‌توانید از طریق مراجع حل اختلاف کار (وزارت کار و یا شورای حل اختلاف کار) درخواست بازگشت به کار یا گرفتن حقوق مربوطه را بدهید اقرارنامه‌ای که داده‌اید ممکن است اثر کاهش‌دهنده داشته باشد اما قطعاً مانع از پیگیری حقوقی شما نخواهد بود اگر بتوانید رابطه کاری را اثبات کنید توصیه می‌شود با یک وکیل متخصص در امور کار و استخدام قراردادهای پیمانکاری و دستگاه‌های دولتی مشورت کنید تا مستندات شما بررسی شود و در صورت لزوم شکایت تنظیم کنید.

سلام اقرارنامه‌ای که ممضی به امضای شما شده‌ است، تأثیر منفی در فرآیند شکایت شما خواهد گذاشت.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص