سلام اصولا خیر، چون بابت هزینه خود شرکت گاز است و اگر شرکت پول هزینه نصب علمک را از همسایه بگیرد یعنی شرکت حق خود را دریافت کرده است. شکایت شما در این زمینه بیمعنی است مگر این که شرکت گاز برخلاف قرارداد یا قانونی عمل کرده باشد یا به شما ضرر زده باشد اگر تمایل دارید شرکت گاز هزینهی پرداختی شما را در قالب مشترک بودن علمک بین شما و همسایه تسویه کند یا هزینه به نسبت تقسیم شود، باید براساس اسناد و قراردادهای محلی اقدامات گردد اما چنین چیزی معمولاً در اختیار شرکت گاز نیست و توافق بین مالکان و شرکت باید صورت گیرد.
با درود
هزینه طی دادخواست باید از همسایه یا همسایگان مطالبه شود و شرکت گاز هزینه انشعاب را از مشترک جدید اخذ خواهد نمود.