درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - علمک گاز ویلایی

با سلام، سال 1403 به تنهایی هیجده میلیون تومان به شرکت گاز از بابت هزینه نصب علمک گاز از نوع ویلایی پول دادم. علمک متمایل به قطعه باغ من نصب شده حدود ده الی پانزده سانتی ملک من در مجاورت قطعه باغ همسایه. الان همسایمون رفته از شرکت گاز مجوز انشعاب از همون علمک گرفته و فعلا پولی از بابت علمک پرداخت نکرده. وقتی به شرکت گاز مراجعه می کنم می گند هر وقت درخواست کنتور بده پول علمک رو هم ازش می گیریم. سوالم اینه که یک: اگه در نهایت پولی از بابت علمک پرداخت نکنه که معمولا هم پول نمی گیرند من از کی باید شکایت کنم از همسایه یا شرکت گاز؟ دو: آیا به خاطر اون ده الی پانزده سانت که لوله کشی همسایه به علمک می شه می توانم ادعای نقض حریم ملکی کنم یا نه؟ سه: اگه شرکت گاز پول علمک رو از همسایه بگیره می توانم از شرکت گاز شکایت کنم یا نه؟

پاسخ ها

سلام اصولا خیر، چون بابت هزینه خود شرکت گاز است و اگر شرکت پول هزینه نصب علمک را از همسایه بگیرد یعنی شرکت حق خود را دریافت کرده است. شکایت شما در این زمینه بی‌معنی است مگر این که شرکت گاز برخلاف قرارداد یا قانونی عمل کرده باشد یا به شما ضرر زده باشد اگر تمایل دارید شرکت گاز هزینه‌ی پرداختی شما را در قالب مشترک بودن علمک بین شما و همسایه تسویه کند یا هزینه به نسبت تقسیم شود، باید براساس اسناد و قراردادهای محلی اقدامات گردد اما چنین چیزی معمولاً در اختیار شرکت گاز نیست و توافق بین مالکان و شرکت باید صورت گیرد.

با درود 

هزینه طی دادخواست باید از همسایه یا همسایگان مطالبه شود و شرکت گاز هزینه انشعاب را از مشترک جدید اخذ خواهد نمود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص