درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ابلاغ اخطاریه/احضاریه تعیین مهلت جهت انجام کاری برای شخص ذی سمت و مرتبط

سلام وقت بخیر. در یه پرونده حقوقی مطالبه وجه با پرینت بانکی در حل اختلاف شیراز، تقاضای صدور اجراییه کردم، اجراییه صادر شد (مرداد 1403) ولی بخاطر مشکلات شخصی پیگیری نکردم و پرونده رفت انبار بایگانی راکد. چند ماه بعد از طریق دفتر قضایی لایحه دفاعیه دادم که مهلت قانونی محکوم علیه گذشته و مفاد رای را اجرا نکرده و درخواست کردم که پرونده ارسال بشه به اجرای احکام مدنی واسه اجرای حکم و بدون اینکه به شعبه برم، منتظر ابلاغیه شعبه موندم. چند وقت بعدش (دیماه 1404) از حل اختلاف تماس گرفتند که باید تقاضای صدور اجراییه بکنی!! منم همین کارو کردم و دیماه 1404 مجدد تقاضای صدور اجراییه دادم. الان برام احضاریه با مهلت 10 روزه اومده؛ علت حضور رو نوشته: ارایه اصول مستندات (جهت تقاضای صدور اجراییه از دفاتر خدمات قضایی به تاریخ جدید). سوالم اینه که سال 1403 یکبار اجراییه صادر شد. چرا سال 1404 دوباره از من خواستند که درخواست صدور اجراییه بدم؟ مگه مدت اعتبار اجراییه چقدره؟ پیشاپیش متشکرم

پاسخ ها

سلام بعد از اجرا صرفا باید از اجرای احکام پیگیری@کنید شماره پرونده را بررسی کنید

سلام اجرائیه صادر شده و به محکوم‌علیه نیز ابلاغ شده است. بنابراین بایست تقاضای تشکیل پرونده اجرایی در واحد اجرای احکام بدهید که در چنین وضعیتی، حضور شما لازم هست و صِرف ارسال لایحه کفایت نمی‌کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص