با سلام میتوانید چک را به اجرا بگذارید
چون سود ماهیانه وام ربوی و غیرقانونی است، از نظر حقوقی فقط اصل طلب (۷۰۰ میلیون) را میتوانید بر مبنای چک به اجرا گذاشته یا مطالبه کنید و نسبت به سود ۶۶ میلیون تومانی حق مطالبه و اجرا ندارید.
سلام بله، اگر چکی که به شما داده یک چک رسمی و ثبتشده در سامانه صیاد باشد، در اصل میتوانید آن را وصول (نقد) کنید؛ اما چند نکته مهم وجود دارد اگر تاریخ چک رسیده باشد میتوانید چک را به بانک ببرید و برای وصول اقدام کنید اگر موجودی نداشته باشد، بانک گواهی عدم پرداخت میدهد بعد از آن میتوانید از طریق اجرای ثبت یا دادگاه برای وصول مبلغ اقدام کنید اگر تاریخ چک هنوز نرسیده معمولاً قبل از تاریخ، امکان وصول یا اقدام قانونی نیست باید تا سررسید چک صبر کنید.