درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوق تامین اجتماعی چرا در شش ماهه اول بر مبنای 31 روز پرداخت نمی‌شود؟

سلام در زمان اشتغال مبلغ حقوق کارگر در شش ماه اول که روزهای ماه 31 روز است با یک روز بیشتر از ماهای شش ماه دوم محاسبه میشد. اما تامین اجتماعی حقوقی که میپرداز بر مبنای سی روز پرداخت میکنه یعنی هر سا 6 روز پول پرداخت نمیکه واین در صورتی هست که از یک روز از ما بیمه کم کرده آیا این جنبه حقوقی ندارد یا مثل عیدی کار مندی باید این را هم بپذیریم. این قانون شکنیهای تامین رو چه ارگانی باید پاسخگو باشد.

پاسخ ها

سلام طبق مقررات سازمان تأمین اجتماعی، همه ماه‌ها برای محاسبه بیمه و مستمری ۳۰ روز در نظر گرفته می‌شود؛ چه ماه ۳۱ روزه باشد و چه ۲۹ یا ۳۰ روزه به همین دلیل کارفرما معمولاً حق بیمه را برای ۳۰ روز در ماه رد می‌کند مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی یا بیمه بیکاری هم بر مبنای ۳۰ روز در ماه پرداخت می‌شود بنابراین در سیستم تأمین اجتماعی چیزی به عنوان پرداخت جداگانه برای روز ۳۱م وجود ندارد. این موضوع در قانون تأمین اجتماعی و آیین‌نامه‌های آن پیش‌بینی شده و از نظر سازمان «تخلف» محسوب نمی‌شود، بلکه روش استاندارد محاسبه است.

سلام باید بر مبنای ۳۱ روز پرداخت کنه 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص