سلام اگر تحقیر و اهانت از سوی معلم اتفاق افتاده است، به مدیریت مدرسه اعلام کنید تا با دبیر برخورد بشود.
بله میتوانید با گزارش کتبی به مدیر، شورای مدرسه و اداره آموزشوپرورش بابت توهین، تمسخر و رفتار خلاف شئون معلم شکایت کنید و مجازات او معمولاً تذکر، توبیخ، کسر حقالتدریس یا جابجایی است، نه مجازات کیفری.
سلام بله اگر معلم توهین یا فحاشی کرده باشد دانشآموزان را تحقیر یا تمسخر کند تبعیض قائل شود تهدید به کمکردن نمره کند از الفاظی مثل «جانور» استفاده کند این موارد قابل پیگیری اداری و حتی در مواردی قانونی هستند.