درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تنزل پست سازمانی

با عرض سلام و احترام بنده کارمند شهرداری دورود هستم که در تاریخ 1403/05/01 ارتقای پست سازمانی داشتم با عنوان رییس مالی سازمان آتش نشانی را داشتم که پس از مدت تقریبا یکسال بدون هیچ دلیل تنزل پست دادن به کارشناس برنامه و بودجه که این امر باعث کاهش حقوق و مزایای بنده گشته حتی حکم معادل هم ندادند لطفاً راهنمایی کنید چطور شکایت کنم

پاسخ ها

سلام شما می‌توانید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای ثبت شکایت مراجعه نمائید.

سلام تنزل درجه و پست فقط به حکم هیات تخلفات ممکن هست و سازمان یا رییس نمی تونه بدون رضایت شخص تنزلش بده

422-427 مورخ 1390/10/5 

رای دیوان مطالعه کن

می‌توانید با مراجعه به دیوان عدالت اداری و طرح دادخواست ابطال تنزل پست و الزام شهرداری به اعاده پست قبلی و پرداخت حقوق و مزایای معوق اقدام کنید و مستندات حکم قبلی و حکم جدید را ضمیمه کنید. دیوان در صورت احراز اینکه تنزل پست بدون تخلف اداری، بدون رأی کمیته انضباطی و بدون دلیل موجه بوده باشد تصمیم را باطل و حقوق شما را برقرار می‌کند. دادخواست را حتماً توسط وکیل تنظیم کنید . 

سلام با توجه به توضیحی که دادید، موضوع شما تنزل پست سازمانی و کاهش حقوق بدون دلیل موجه و بدون صدور حکم معادل است. چون کارمند شهرداری هستید، مشمول مقررات استخدامی شهرداری‌ها و در نهایت صلاحیت دیوان عدالت اداری خواهید بود.

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص