درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - نیم عشر

با سلام و احترام زوجه برای وصول مهریه خود از ما ترک زوج متوفی خود، که صرفا 3دانگ از ملکی می باشد (ملک هنوز به نام متوفی است و سهم الارث هیچ یک از ورثه پرداخت نشده است) در خواست اجرائیه علیه سایر وراث نموده است. وراث حق و حقوق زوجه را در مورد مطالبه مهریه از ماترک هم زمان با تقسیم ارثیه قبول دارند. در اجرائیه وراث به پرداخت هزینه های دادرسی و نیم عشر هم محکوم شده اند.با توجه به پذیرش حق زوجه در مورد مهریه از سهم الارث، محکومیت وراث به پرداخت هزینه دادرسی و نیم عشر وجه قانونی دارد؟

پاسخ ها

سلام بله؛ هزینه دادرسی و نیم‌عشر دولتی، جزئی از محکومیتِ زوج به حساب می‌آید.

محکوم علیه پرونده اجرایی موظف به پرداخت هستند و از سهم آنها کسر می‌شود 

با سلام در اینجا کسی که محکوم می‌شود باید هزینه را پرداخت کند

سوالات مرتبط

وکلای متخصص