اگر در مبایعهنامه فقط تاریخ تحویل ذکر شده ولی وجهالتزام (جریمه تأخیر) تعیین نشده باشد، باز هم میتوانید با دادخواست «مطالبه خسارت تأخیر در انجام تعهد» بر اساس مواد ۲۲۱ و ۲۲۶ قانون مدنی و اثبات ضرر خود (مثل عدم امکان استفاده از ملک) مطالبه خسارت کنید. دادگاه میزان خسارت را با نظر کارشناس تعیین میکند، اما باید توجه داشت اگر از زمان تخلف مدت طولانی گذشته ممکن است بخشی از مطالبه مشمول مرور زمان عملی یا دشواری اثبات خسارت شود.
با سلام این بی توجهی بوده که شما در زمان تنظیم قرارداد انجام دادید اما در هر صورت تعهد باید انجام شود اگر تعهد در آن زمان انجام نشده میتوانید مطابق نظر کارشناس خسارات خود را مطالبه کنید