درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سند وکالتی از پدرم

سلام وقت به خیر پدر بنده در قید حیات هستند و اپارتمانی را که به نام خودش بوده است به بنده وکالت فروش تام الاختیار داده اند به صورت کامل و حتی انتقال به خود به هر شرط به هر مبلغ و وکیل در زمان حیاط و‌وصی در زمان ممات هم درج شده است و هیچ اختیاری را از بنده سلب نکرده اند و بنده سند ملک را به نام خود کرده ام ایا ورثه بعد از پدرم میتوانند شاکی بنده شوند؟ و اینکه قولنامه ننوشته ایم و فقط دفتر خانه مبلغی به ارزش بیست و سه ملیون در سند بنچاق نوشته اند ممنونم

پاسخ ها

وکالتنامه ایرادی نداره اما چون بیعی فی‌مابین وجود نداشته سایر ورثه می‌توانند دادخواست ابطال سند رسمی و وکالتنامه رو بدند در ضمن مطابق رای وحدت رویه جدید بدلیل عدم مصلحت مولی علیه یا موکل سند رو باطل کنند اگر پدرتون در قید حیات باشند و تنفیذ نمایند مشکلی پیش نخواهد آمد و انتقال صحیح هست 

بله می‌توانند ادعا داشته باشند

 

با سلام، وکالت فروش تام الاختیار همراه با اختیار انتقال به خود وکیل (شما) تا زمانی که در قید حیات موکل است، نافذ می‌باشد. اما در صورت فوت پدر، وکالت منحل می‌شود و انتقال قطعی که در زمان حیات پدر به نام خود انجام داده‌اید (نه وصیت پس از ممات)، در دادگاه مورد پذیرش است مگر اینکه وراث اثبات کنند عمل شما در آستانه مرگ موکل با سوءاستفاده و خارج از اراده واقعی پدر بوده باشد. به هرحال توصیه می‌شود ارزش ملک را عادلانه در سند درج کنید و برای احتیاط، اکنون با امضای پدر، هبه یا صلح عمری رسمی را تکمیل کنید.

با سلام بهتر است از پدر یک اقرارنامه بگیرید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص