درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - پیامک به خانم سابقم دادن

باسلام. نزدیک دوسال است که خانمم از من طلاق گرفته و حالا تنها زندگی میکنم. ولی چون به شدت عاشقش هستم و نمیتوانم او را فراموش کنم. و تا یکسال بعد از طلاق، خودش زبانی خود را به من به مدت یکسال صیغه کرد، ولی 4ماه است، تمام روابط جنسی و تلفنی و پیامیش با من را نمیدانم چرا قطع کرده، و من هی به او پیام فدایت شوم و عاشقانه میفرستم، و او مرا تهدید به مزاحمت میکند، اگر شکایت کند، حکم من برای پیامک‌های عاشقانه و دوست داشتنش چه میشود، ممنونم.

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند امکان بروز مشکل وجود دارد 

هرچند اصل بر برائت است مدعی یا شاکی می‌بایست بتواند ادعای خویش را اثبات نماید صرف ادعا مثبت مدعا نخواهد بود 

بهتر است ادامه ندهید چرا که می‌تواند مشکل ساز شود

با سلام، پس از طلاق و اتمام مدت صیغه، رابطه زوجیت به طور کامل منحل شده و ارسال مکرر پیام‌های عاشقانه با وجود اعلام عدم تمایل از سوی او، از نظر قانونی مزاحمت تلفنی محسوب می‌شود و در صورت شکایت، دادگاه می‌تواند شما را به جزای نقدی یا حبس تعزیری (تا چند ماه حبس) محکوم کند.

مزاحمت محسوب میشود اگر ایشان تمایل نداشته باشد 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص