درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تجاوز

سلام من با کسی وارد رابطه‌ شدم بعده 3 ماه به زور باهام رابطه برقرار کرد و بهم قول ازدواج داد و یک سال باهم بودیم و ب کارش ادامه داد و الان رابطمون تموم شده اما هیچ پیام و تماسی که اثبات کنه نیست میتونم شکایت کنم ؟ اگ شکایت کنم خانوادم میفهمن؟ شکایت کردن هزینه داره ؟اگه اره حدودا چقدر ؟

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند چون با رضایت بوده کار خاصی نمی‌توان انجام داد 

البته سن ‌وسال شما ایشان و اقدامات انجام شده حائز اهمیت است که باید به نظر برسد 

قابل شکایت است و احتمال دارد

می‌توانید شکایت کنید 

ممکن است خانواده متوجه شود و هزینه دادرسی کمی دارد 

با سلام، رابطه اجباری با تهدید یا سوءاستفاده از اعتماد (قول ازدواج) می‌تواند عناوین «رابطه نامشروع با عنف» یا «کلاهبرداری» داشته باشد، اما اثبات آن بدون پیام و تماس بسیار دشوار است. شکایت کیفری به طور معمول از دادسرای خانواده یا پلیس فتا پیگیری می‌شود. در صورت شکایت، ممکن است خانواده‌تان از طریق احضار یا اطلاع دادگاه (در صورت عدم استقلال کامل) متوجه شوند. شکایت کیفری هزینۀ دادرسی چندانی ندارد (زیر ۲۰۰ هزار تومان)، اما برای وکیل خصوصی باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.

سلام اثبات آن بسیار سخت است توصیه نمیکنم 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص