درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - صیغه

داییم با کسی صیغه میکنه ثبتی نبوده یه بزنه بوده زنه بعد از اومدن بچه به دنیا میذاره میره این بچه الان پیش ماست و2سالشه و شناسنامه نداره.میخوام بدونم اگر داییم اقدام کنه واسه شناسنامه باتوجه به ثبتی نبودن این صیغه چطور میشه شناسنامه گرفت واسه بچه و اسم اون خانم هم میره تو شناسنامه بچه آخه داییم هیچ مدرکی نداره

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند آری 

بررسی شود

ابتدا باید دادخواست اثبات زوجیت و صیغه عقد موقت بدهد و سپس دادخواست اثبات ولادت و سپس دادخواست به طرفیت ثبت احوال برای اخذ شناسنامه 

پدر باید دادخواست «اثبات نسب» بدهد؛ با حضور شهود و آزمایش DNA، دادگاه شناسنامه را صادر و نام مادر را نیز درج می‌کند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص