درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استعفا از بخش دولتي

سلام وقت بخير بنده كارمند پيماني دانشگاه علوم پزشكي قزوين بودم . بعد از اتمام مرخصي زايمان و برگشت به محل كار بخش محل خدمت من رو عوض كردن و در بخش جديد شيفت هاي سنگين و مسائل ديگري برام به وجود اومد و چون همسرم كادر درمان هستن و شيفت هاي ايشون هم زياد هست ، براي نگه داري از فرزندمون به مشكل خورديم و بنده دو ماه جلوتر به صورت شفاهي به مسئول واحد اطلاع دادم كه نياز به مرخصي بدون حقوق دارم و يك ماه جلوتر هم براي مترون بيمارستان نامه زدم كه از اول آذرماه به دليل داشتن فرزند خردسال و مسائل مربوط به مسافت زياد بين محل سكونت و بيمارستان و مشكلات مربوط به آن قادر به ادامه همكاري نيستم و در جواب نامه من نامه زدن كه به دليل كمبود نيرو قابل قبول نيست و مجدد ده روز جلوتر نامه استعفامو براشون نوشتم و ذكر كردم كه از اول آذر قادر به ادامه همكاري نيستم و باز هم جواب سربالا دادن و برام شيفت گذاشتن و من هم طبق اطلاع قبلي از اول آذر ماه سركار نرفتم و برام نامه اخراج زدن! و حدود دو هفته بعد از استعفا من دو تا نيروي جديد گرفتن! ( چطور كمبود نيرو دارن؟!) ايا امكانش هست چون يك ماه جلوتر اعلام كرده بودم ، بتونم شكايت كنم و اخراج رو تبديل به استعفا كنم؟ يك مورد ديگه هم اين كه داخل برنامه آذر ماه تا ٩ آذر برام مرخصي رد كردن و از ده آذر شيفت گذاشته بودن كه غيبت برام محسوب شده.

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند مطالب ارسالی شما را مطالعه کردم موضوع نیازمند بررسی بیشتر است و گفتگوی طرفینی را می‌طلبد به لحاظ اهمیت آن. 

باید بررسی شود

بله، با استناد به عدم کمبود نیرو (استخدام جایگزین) و ارسال نامه رسمی، می‌توانید به اداره کار شکایت کنید تا حکم اخراج را به استعفا تبدیل کنند.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص