بادرود
اگر حکم رشد دارید خود باید اقدام نمایید بدوا به ثبت احوال و موفق نشدید دادگاه اگر حکم رشد ندارید ولی یا قیم بنا به مورد باید اقدام کندحق بر نام نیکو و هویت (اسناد بینالمللی و قانون داخلی):
امروزه حق بر هویت، که جلوه عمده آن «حق بر نام و تابعیت» است، در تمام نظامهای حقوقی مهم و پذیرفته شده است. این حق در کشور ما علاوه بر قانون مدنی و قانون ثبت احوال، در بند ۲ از ماده ۲۴ میثاق بینالمللی حقوق مدنی و سیاسی (مصوب ۱۹۹۶ مجمع عمومی سازمان ملل متحد) و بند ۱ از مواد ۷ و ۸ کنوانسیون حقوق کودک (که ایران در سال ۱۳۷۲ به آن ملحق شده است و به استناد ماده ۹ قانون مدنی جزئی از حقوق داخلی محسوب میشود) به صراحت مورد تأکید قرار گرفته است.
بله از طریق ثبت احوال اقدام کنید