طبق ضوابط اجرایی قانون نظام هماهنگ پرداخت، برقراری فوقالعاده ویژه وظیفه قانونی دستگاه اجرایی است و به محض احراز شرایط استحقاق توسط کارمند، واحد منابع انسانی موظف به اصلاح حکم کارگزینی بدون نیاز به درخواست کتبی ذینفع است. ادعای دستگاه مبنی بر سوخت شدن مزایای گذشته به دلیل عدم درخواست فاقد وجاهت قانونی بوده و استحقاق فرد از زمان واجد شرایط شدن ایجاد میشود، لذا امتناع از پرداخت معوقات تخلف اداری محسوب میگردد. در صورت استنکاف شهرداری، شما میتوانید با طرح شکایت در دیوان عدالت اداری و استناد به آرای وحدت رویه، حکم به الزام دستگاه به پرداخت تمامی معوقات از تاریخ استحقاق واقعی را دریافت نمایید.
خود شهرداری باید این کار را بکند ،، اول شکایت به خود شهردار اگر نشد شکایت به دیوان عدالت اداری
سلام در صورت مقاومت دستگاه، از مسیرهای قانونی(هیأت حل اختلاف و دیوان عدالت اداری) استفاده کنید. آرای دیوان در این زمینه عموماً به نفع کارمندان است.