مشاوره حقوقی رایگان - سهم هر واحد از هزینه های مرتبط با مالک

آیا ارایه کردن فاکتور توسط مدیریت بلوک به ساکنین جزء وظایف مدیریت می‌باشد و اینکه با وجود اینکه در پیام رسان ایتا یک گروه برای بلوک تشکیل دادند در مدت بیش از یک سال و نیم که من واحد خریداری کردم تنها دوتا فاکتور داخل گروه گذاشتن که بابت هزینه‌هایی مثل تعویض لامپ ، پول برق مشاع ، تعمیرات جزیی مثل قفل در یا آرام بند و .... که از من کم کردن و من بابت اینکه اطمینان کردم هر وقت هزینه‌ای بوده و به من گفتن پرداخت کردم که حتی سهم ها بجای اینکه بین 20 واحد تقسیم بشه بین تعداد کمتر حتی مواقعی تا 10 واحد تقسیم شده چون که بقیه واحدها همکاری نمیکنن و قرار شده وقتی که آنها هزینه‌های خودشون دادن سهم بیشتری که از ما گرفتن محاسبه کنم و برگردونند به عنوان مثال بابت دوربینهای مداربسته گفتند 1٫500٫000 پرداخت کنید که بعد اتمام کار بدون اینکه فاکتور نشون بدن گفتند هزینه کلی 15 میلیون تومان شده یعنی واحدی 750 هزار تومان حالا اولا فاکتور میخواهیم توجهی نمیکنن و در مورد پول اضافی هزینه‌هایی که به عهده مستاجر هست که عنوان کردم بابت اون از من هم که مالک هستم محاسبه کردن و من ‌هر چقدر بهشون گفتم شخصا پیام دادم تو گروه اعلام کردم ولی جوابی ندادند و به گفته خودشان مستاجر بنده نیز همیشه شارژ خودشون پرداختن و همکاری کردند، الان بابت نصب پمپ آب و مخزن هزینه خواستن منم گفتم ابتدا تکلیف هزینه‌های قبلی معلوم بشه با ارایه فاکتور بعد محاسبه سهم مالک هر چقدر بابت پمپ آب و مخزن از سهم من موند پرداخت میکنم و اینکه از این به بعد هر هزینه‌ای که بشه و به عهده مالک باشه با ارائه فاکتور پرداخت میکنم،ایا کار مدیریت قانونی بوده و اینکه درخواست من نادرست و غیر قانونی هست ؟ ممنونم

پاسخ ها:


لطفا سوالتان را مختصر و مفید مطرح کنید تا دقیقتر بررسی شود و راهنمایی شوید 

10:19:53   1404/7/27

موضوع نیازمند بررسی است

19:34:55   1404/8/1

سوالات مرتبط

دادخواست الزام مدیر ساختمان به ارائه فاکتور ها و هزینه های مشترک
با سلام بنده از مدیر ساختمان محل سکونت با ارسال اظهارنامه درخواست ارائه فاکتور های هزینه های مشترک را کردم ولی ایشان فاکتور ها را ارائه نداد، لذا بنده به دفتر خدمات قضایی برای ارائه دادخواست مراجعه ک...
آپارتمان نشینی
با سلام و احترام خدمت همه وکلای محترم بنده در یک ساختمانی 64 واحدی هستم که دوسال پیش به دلیل امتناع مدیر ساختمان از ارائه ترازنامه مالی تقاضای تامین دلیل و حسابرسی توسط کارشناس رسمی صادر کردم که متاس...
انتخاب مدیر و تعیین شارژ
با درود بنده در یک آپارتمان 16 واحدی ساکن هستم سال قبل علی رغم درخواست‌های مکرر بنده و چند نفر از اعضاء بابت الصاق فاکتورها و مستندات هزینه کردهای ماهیانه در گروه از مدیر بلوک ایشان طفره رفته و ...
نحوه شکایت از مدیر ساختمان بابت عدم شفاف‌ سازی هزینه‌ ها و پایان دوره مدیریت
با سلام، وقتتون بخیر بنده در یک مجتمع 40 واحدی سکونت دارم که مدیر ساختمان در سال جاری مجموعاً مبلغ 440 میلیون تومان را طی چند ماه از مالکین بابت تعمیرات رایزرها، آسانسور و سایر هزینه‌های مشترک مط...
مالی
مدیریت‌ مجتمع‌ما‌طی‌هفت‌سال‌حتی‌ یکبار‌یک‌فاکتور‌نشان‌نمیدهد‌ومیگوید‌ هر کس‌میخواهد‌بیاید‌درب‌منزل‌ نشانشان&zw...