بله می توانید از تامین اجتماعی درخواست تفکیک سهم کنید و سهم خود را جداگانه بگیرید
سلام برای پاسخ به سؤالات شما به ترتیب موارد زیر توضیح داده میشود:
۱.امکان جداسازی واریز مستمری:بله؛ شما میتوانید درخواست کنید که سهم شما از مستمری به طور جداگانه و در حساب شخصی خودتان واریز شود. هر یک از بازماندگان مستحق، سهم مشخصی دارند و نیازی نیست لزوماً مبلغ کل در یک حساب(مثلاً حساب مادر) واریز شود.
۲.محل ارائه درخواست:شما باید به سازمان تأمین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی مربوط به پدرتان(بسته به اینکه پدرتان از کدام سازمان بازنشسته بود) مراجعه کنید. در این سازمان، باید فرم تغییر حساب بانکی یا درخواست واریز مجزا را تکمیل کرده و مدارک شناسایی و شماره حساب خود را ارائه دهید.
۳.اطلاع از مبلغ مستمری:برای اطلاع از مبلغ دقیق مستمری، میتوانید از طریق سامانه خدمات الکترونیک سازمان مربوطه با شماره ملی پدر یا خودتان استعلام بگیرید یا در مراجعه حضوری، فیش حقوقی یا ریز مستمری را درخواست کنید.
۴.میزان مبلغ در صورت جداسازی:خیر؛ جداسازی حسابها باعث کاهش مبلغ کلی مستمری نمیشود. سهم هر فرد بر اساس قوانین صندوق بازنشستگی تعیین شده است و صرفاً نحوه پرداخت تغییر میکند یعنی مبلغی که طبق قانون سهم شماست، به جای واریز به حساب مادر، مستقیماً به حساب شما میرود و سهم مادر نیز بدون تغییر باقی میماند.