درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سربازم

سلام من سربازم و تقریبا 20روز پیش منو با چهار گرم گل گرفتن و امروز زنگ زدن ک باید برم دادگاه نظام الان سوال من اینکه آیا زندان باید برم یا فقط چون سری اولمه جریمه باید پرداخت کنم یا اصلا با این همه داستان ایا ضامن هم میخواد ک همراهم باشه

پاسخ ها

سلام بله بسته به پرونده ضامن یا وثیقه لازم هست 

سلام و درود خدمت شما بزرگوار 

با توجه به مقدار کم و اولین بار بودن، احتمال زندان بسیار پایین است؛ ممکن است با پرداخت جریمه، تعهد کتبی و معرفی ضامن کارتان حل شود.

  • زندان قطعی نیست. برای مقدار کم و بار اول، بیشتر احتمال دارد که:
    • حکم به جزای نقدی داده شود،
    • یا مجازات حبس با تعلیق صادر شود (یعنی به زندان نمی‌روید مگر در تکرار جرم).
  • ممکن است از شما بخواهند ضامن (کفیل) معرفی کنید برای حضور در مراحل بعدی دادرسی. ضامن معمولاً یکی از اعضای خانواده یا فرد معتبر است. پیشنهاد میکنم با توجه به بحران پرونده حتما با وکیل مشورت کنید 

 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص