درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - توهین

سلام وقتتون بخیر ی خانومی ب همسرم پیام داده بود تو روبیکا بهش پیام دادم ک کی هستی شروع کردن فحاشی توهین یکمی بحثمون بالا گرفت و توی پیام ها نوشتن ک باهمسرم دوست هستن من آیا میتونم با پیام اون خانوم محکومش کنم؟چون هم میدونه همسرم متاهل هست هم توهین کرده هم خودش واضح تو پیام گفته ک با همسرم دوسته و با حرفایی ک زده انگار رابطه جدی هم دارن آیا اقدام کنم ؟اصلا میشه پیداش کرد؟

پاسخ ها

سلام در صورت داشتن ادله کافی میتونید شکایت کنید  هرکسی که پیام میده لزوما به این معنی نیست با همسر شما درارتباط باشه  ابتدا مطمئن شوید چون ممکنه در خیلی از مواد اشتباه شده باشه یا طرف قصد دشمنی یا برهم زدن زندگی داشته باشه بدون کوچکترین تقصیری از طرف همسر شما  

با سلام

مجازات توهین ( فحاشی غیر قذف ) به افراد عادی ، طبق ماده 608 قانون مجازات اسلامی ، در صورت اثبات و انتساب بزه به فرد خاطی ( جزای نقدی درجه 6 می باشد ) که مطابق ماده 19 قانون مذکور ( جزای نقدی درجه 6 در حال حاضر از 20 میلیون ریال تا 80 میلیون ریال در حق صندوق دولت است )

سوالات مرتبط

وکلای متخصص