درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ساخت طبقه بالای ملک پدری

با سلام و عرض ادب. بنده 15 سال پیش 100 متر بنا بالای خانه پدرم رو ساختم و فقط دو سال سکونت داشتم.بعد من پدرم طبقه بالا رو اجاره داده بود و خودش ماهیانه رو می‌گرفت. حالا بعد از چند سال که پدر و مادرم فوت کردند و من نسبت به ساخت ملک بالا هیچ سند و مدرکی ندارم.ولی اقوام و ورثه شاهد هستن که با هزینه خودم ساختم الان میتونم ادعایی در مورد طبقه بالا داشته باشم یا خیر؟ با تشکر

پاسخ ها

سلام دقیقاً چه قول و قراری با پدرتان در مورد ساخت ملک داشته‌اید و آیا هیچ دریافتی از جانب ایشان نداشته‌اید.

سلام و عرض ادب خدمت شما 

بله، اگرچه سند ندارید، اما با شهادت ورثه/اقوام، قرائن تصرف و ادله پرداخت هزینه ساخت می‌توانید سهم یا اجرت‌المثل/قیمت اعیانی را در قالب دعوی اثبات مالکیت اعیانی یا مطالبه وجه ناشی از ساخت مطرح کنید، ولی موفقیت آن به قوت ادله و وضعیت ثبتی ملک بستگی دارد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص