درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استعلاجی در بارداری

بنده پرستار رسمیه سازمان تامین اجتماعی وشاغل دریکی از بیمارستان تامین هستم 37ساله و باردارم.باتوجه به اینکه بارداری اولمه وسن بالاتراز35سال دارم ودارای فشارخون بارداری هستم وداروی فشار واسپرین مصرف میکنم به دستو پزشکان نیاز به استعلاجی جهت کاهش فشار خون هستم ولی ازطرف شورای پزشکی بیمارستان وبخشم تحت فشارم که این استعلاجی ها ازمرخصی زایمانم کم میشه درحالی که بنده 30روز مرخصی ازقبل دارم واینا استراحت مطلق به دستور پزشک خودبیمارستان هست ایا واقعا امکان وقفه دربیمه ومشکل دراستعلاجی زایمانم پیدامیکنم؟

پاسخ ها

با درود 

چنانچه کمیسیون پزشکی تامین اجتماعی نیاز به استعلاجی شما را تأیید نماید ، بیمارستان قانونا نمی‌تواند این ایام را از مرخصی زایمان شما کسر نماید.

با توجه به شرایطی که دارید، شامل بارداری اول، سن بالای 35 سال، فشار خون بارداری و مصرف داروهای مربوطه، استعلاجی به دستور پزشک برای شما ضروری است. 

مرخصی استعلاجی برای بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان در شرایط خاص از جمله بارداری و زایمان قابل استفاده است. 

اگر چه ممکن است شورای پزشکی بیمارستان و بخش مربوطه نگرانی‌هایی در مورد کسر این ایام از مرخصی زایمان داشته باشند اما با توجه به اینکه شما قبلاً 30 روز مرخصی دارید و استراحت مطلق به دستور پزشک بیمارستان است، می‌توانید با ارائه مدارک پزشکی و توضیحات لازم به سازمان تأمین اجتماعی، درخواست خود را برای استفاده از مرخصی استعلاجی بدون کسر از مرخصی زایمان پیگیری کنید.

پیشنهاد می‌شود برای اطمینان از روند کار و جلوگیری از مشکلات احتمالی، با واحد امور بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی که در بیمارستان محل کار شما فعال است، تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص