درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حمل یخچال

از بندرعباس به تهران با وانت یه یخچال خارجی نوو گفتن ببرم گفته فاکتور هم میده خواستم بدونم تو مسیر گیر میدن یا میتونم ببرم یا نه اگه فاکتور بده توی مسیر ایست بازرسی چیزی ماشین یا بار رو توقیف نمیکنه یا مشکلی پیش نمیاد!!

پاسخ ها

خیر بعید است که مشکلی پیش بیاد

حمل کالاهای خارجی در مسیرهای داخلی به‌ ویژه اگر برندهای معروف و گران‌ قیمت باشند، ممکن است در ایست‌های بازرسی مورد توجه قرار بگیرند. در مورد سؤال شما چند نکته کلیدی وجود دارد:

۱. نقش فاکتور: داشتن فاکتور رسمی که شامل شماره شناسنامه‌ای کالا، قیمت و مشخصات فروشنده باشد، بسیار مهم است. فاکتور نشان می‌دهد که کالا به صورت قانونی خریداری شده و قصد فروش غیرقانونی یا قاچاق در مسیر را ندارید.

۲. نوع کالا و مقدار: چون فقط یک عدد یخچال برای مصارف شخصی است، معمولاً حساسیت کمتری نسبت به حمل تعداد زیاد که نشان‌دهنده تجارت وجود دارد.

۳. احتمال توقف: در ایست‌های بازرسی، پلیس یا مأموران گمرک ممکن است بار را چک کنند. اگر فاکتور معتبر باشد و کالا در حد مصرف شخصی باشد، در اکثر موارد مشکلی پیش نمی‌آید و بار توقیف نمی‌شود اما اگر کالا فاقد هر گونه مدرک باشد یا مشکوک به قاچاق گسترده باشد، احتمال بازجویی یا توقیف وجود دارد.

  • پیشنهاد:

- حتماً از راننده بخواهید فاکتور را در دسترس داشته باشد.

- اگر یخچال در بسته‌بندی اصلی خود است، احتمال بروز مشکل کمتر است چون ظاهر آن را مانند کالای تجاری نمایش نمی‌دهد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص