خیر بعید است که مشکلی پیش بیاد
حمل کالاهای خارجی در مسیرهای داخلی به ویژه اگر برندهای معروف و گران قیمت باشند، ممکن است در ایستهای بازرسی مورد توجه قرار بگیرند. در مورد سؤال شما چند نکته کلیدی وجود دارد:
۱. نقش فاکتور: داشتن فاکتور رسمی که شامل شماره شناسنامهای کالا، قیمت و مشخصات فروشنده باشد، بسیار مهم است. فاکتور نشان میدهد که کالا به صورت قانونی خریداری شده و قصد فروش غیرقانونی یا قاچاق در مسیر را ندارید.
۲. نوع کالا و مقدار: چون فقط یک عدد یخچال برای مصارف شخصی است، معمولاً حساسیت کمتری نسبت به حمل تعداد زیاد که نشاندهنده تجارت وجود دارد.
۳. احتمال توقف: در ایستهای بازرسی، پلیس یا مأموران گمرک ممکن است بار را چک کنند. اگر فاکتور معتبر باشد و کالا در حد مصرف شخصی باشد، در اکثر موارد مشکلی پیش نمیآید و بار توقیف نمیشود اما اگر کالا فاقد هر گونه مدرک باشد یا مشکوک به قاچاق گسترده باشد، احتمال بازجویی یا توقیف وجود دارد.
- حتماً از راننده بخواهید فاکتور را در دسترس داشته باشد.
- اگر یخچال در بستهبندی اصلی خود است، احتمال بروز مشکل کمتر است چون ظاهر آن را مانند کالای تجاری نمایش نمیدهد.