درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حقوق دوره مرخصی زایمان

با سلام مرخصی زایمان در تاریخ 14 آبان 1402 شروع شده و در مدت 9 ماه مرخصی،تنها 70% حقوقم رو از تامین اجتماعی دریافت کردم،با توجه به بند الف ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت،چطور 30% باقی مانده حقوقم رو پیگیری و دریافت کنم؟ (با مراجعه حضوری به تامین اجتماعی شهرستان متاسفانه به نتیجه نرسیدم)

پاسخ ها

مطابق بند «الف» ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پرداخت کامل حقوق ایام مرخصی زایمان الزامی است؛ در صورت عدم پرداخت ۳۰٪ باقی‌مانده، می‌توانید از طریق دیوان عدالت اداری علیه سازمان تأمین اجتماعی دادخواست الزام به پرداخت مابه‌التفاوت ثبت کنید.
همچنین قبل از آن، شکایت کتبی در سامانه خدمات غیرحضوری یا اداره کل تأمین اجتماعی استان ثبت و شماره پیگیری دریافت نمایید.

 

طبق قانون پرداخت حقوق مرخصی زایمان اجباری است و اگر دلیل محکمه پسندی برای عدم پرداخت  وجود ندارد می‌توانید از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری نمایید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص