خیر، به طور کلی بعد از تغییر جنسیت و صدور حکم دادگاه و اصلاح شناسنامه، فقط مشخصات فرد در سجل احوال خودش تغییر میکند (نام و جنسیت در شناسنامه خودش).
در شناسنامه پدر و مادر معمولاً نام فرزند تغییر نمیکند بهصورت چاپی یا اساسی و خودِ شناسنامه والدین هم عوض نمیشود؛ فقط در سامانه ثبت احوال و دفاتر مربوط ممکن است اصلاحات ثبتی اعمال شود.
پس در عمل، ممکن است در مدارک رسمی فرزند جدید ثبت شود، اما در شناسنامه والدین معمولاً تغییر ظاهری یا چاپی ایجاد نمیشود.
سلام
تغییر اجباری نیست: این کار (تغییر نام فرزند در شناسنامه والدین) اجباری نیست. والدین میتوانند تصمیم بگیرند که اطلاعات قبلی فرزندشان در شناسنامه آنها باقی بماند یا آن را بهروز کنند.