درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - سنوات ارفاقی 8 سال برای ایثارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان آور چگونه محاسبه می شود .

من حدود 16 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی در مشاغل سخت و زیان آور دولتی دارم یعنی باید 20 سال خدمت بکنم در قانون برای کارکنان ایثارگر با 30 سال خدمت اگر 22 سال خدمت کنند امکان استفاده از 8 سال سنوات ارفاقی را داشته و با 30 سال بازنشسته می شوند . در قانون برای مشاغل سخت و زیان آور در خصوص نحوه استفاده از سنوات ارفاقی 8 سال مطلبی وجود ندارد آیا مطلبی وجود دارد . در غیر اینصورت چکونه می توانم احقاق حق کنم .

پاسخ ها

رویه اداری است تا قضایی 

این امر قابل پیگیری هست و می‌توانید اقدام نمائید.

موضوع را از طریق اداره کار و شعبه تأمین اجتماعی محل کمیته تشخیص مشاغل سخت پیگیری و در صورت رد شدن از دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی کنید

ظاهراً نص صریحی برای جمع مستقیم سنوات ارفاقی ایثارگری با مزایای مشاغل سخت در تأمین اجتماعی وجود ندارد، اما امکان استناد به قوانین ایثارگری و طرح مطالبه در دیوان عدالت اداری قابل تصور است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص