درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از بیمه بخاطر دیه

سلام من چند ماه پیش در سرکار سوختم از ناحیه چشم و صورت و لب و دهان و گردن دست و چند ناحیه سوختم ولی از لحاظ چشم هم پلکم آسیب دیده و هم نیمی از قرنیه چشمم سوخته و بیناییم خیلی کم یعنی در حدی که شاید یه متر جلوتر رو بتونم ببینم و بیمه شرکت خصوصی زیر نظر بیمه حوادث مبلغ 160 میلیون تومان دیه در نظر گرفتند که 90 درصد صاحبکار مقصر اعلام کردن و 10 درصد خودم و اینکه میخواستم ببینم آیا این مبلغ درسته یا نه یکی از بچه ها که دوسال پیش دیه 900 میلیون بوده بخاطر یه سری سوختگی های جزئی در دست و پا که کارشناس بیمه خودش رو 30 درصد و صاحبکار را 70 درصد مقصر دانسته بود براش 19 درصد نقض عضو حساب کرده بودند و مبلغ 156 میلیون گرفته بود حالا من با این همه سوختگی 9 درصد نقض عضو زدند بعد میخواستم شکایت کنم باید چکار کنم

پاسخ ها

باید بررسی بیشتری در این زمینه انجام شود

اگر ۱۶۰ میلیون بر مبنای بیمه‌نامه حوادثِ سقف‌دار باشد لزوماً معیارش «دیه کامل» نیست، اما با شرحی که گفتید ۹ درصد برای آسیب شدید چشم و سوختگی‌های متعدد ظاهراً پایین به نظر می‌رسد و بدون نظریه پزشکی قانونی و متن بیمه‌نامه نمی‌شود قطعی گفت.برای اعتراض، معمولاً همزمان این مسیرها مطرح است: مطالبه ارجاع به پزشکی قانونی و کمیسیون بالاتر برای تعیین دقیق درصد دیه و ارش، مطالبه پرونده و گزارش کارشناس، و طرح شکایت/دادخواست علیه کارفرما و در صورت لزوم بیمه بر اساس گزارش حادثه، نظریه تقصیر، مدارک درمان و بیمه‌نامه؛ مخصوصاً چون آسیب چشم و قرنیه و پلک می‌تواند جداگانه در ارزیابی اثر داشته باشد.اگر خواستید، در پیام بعد خیلی کوتاه می‌گویم دقیقاً از کجا شروع کنید و خواسته دعوا را چطور بنویسید.

با سلام 

ایا به پزشکی قانونی مزاجعه کرده بودید؟ ایا گزارش پزشکی قانونی دارید ؟ این گزارش خیلی تعیین کننده است ؟ 

سلام

حق اعتراض به نظر  پزشک قانونی را دارید

به نظریه پزشکی قانونی اعتراض کنید و از کارشناس رسمی دادگستری نظر مجدد بگیرید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص