بستگی به منطقه و شهرداری آنجا دارد و اینکه کشش منطقه از لحاظ ساخت و ساز به چه صورت است
در ساختمان جدید، واحد همکف شما همچنان «طبقه همکف» محسوب میشود؛ مگر اینکه تغییر تراز خیابان باعث شود در نقش «نیمطبقه» یا «زیرزمین» تعریف شود.
بستگی به شهرداری دارد
در نوسازی واحد همکف فعلی به عنوان یکی از واحدهای طبقه همکف یا پارکینگ همکف در ساختمان جدید در نظر گرفته میشود و تبدیل به طبقات بالاتر نمیشود مگر با توافق همه مالکین