درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قانون ساخت بنا در پارکینگ

سلام. ساختمان ما یک بنای 25 ساله و سه طبقه است که در هر طبقه دو واحد ساخته شده و یک واحد نیز در همکف ساخته شده(مجموعا 7 واحد هستیم). می خواستم بدانم طبق قوانین جدید ساخت وساز، برای واحد طبقه همکف کنونی، چه طبقه ای از ساختمان نوساز لحاظ خواهدشد؟ با فرض بر اینکه می توانم 5 طبقه(ده واحد) بسازیم.

پاسخ ها

بستگی به منطقه و شهرداری آنجا دارد و اینکه کشش منطقه از لحاظ ساخت و ساز به چه صورت است 

در ساختمان جدید، واحد همکف شما همچنان «طبقه همکف» محسوب می‌شود؛ مگر اینکه تغییر تراز خیابان باعث شود در نقش «نیم‌طبقه» یا «زیرزمین» تعریف شود.

بستگی به شهرداری دارد

در نوسازی واحد همکف فعلی به عنوان یکی از واحدهای طبقه همکف یا پارکینگ همکف در ساختمان جدید در نظر گرفته می‌شود و تبدیل به طبقات بالاتر نمی‌شود مگر با توافق همه مالکین

سوالات مرتبط

وکلای متخصص