شما مرتکب سرقت نشدهاید، زیرا سوءنیت نداشتید و طبق دستور مالک (صاحبخانه) اقدام کردید؛ اما جابهجایی وسایل بدون هماهنگی با مدیر ساختمان یک اشتباه تاکتیکی بود. بابت برچسب «دزد»، میتوانید به اتهام «افترا» و «توهین» شکایت کنید، اما برای ورود به منزل، چون در را باز کردهاید، اثبات «ورود به عنف» دشوار است. با توجه به نبود مدرک مستند (مثل فیلم یا شاهد بیطرف) و برای حفظ آرامش در محل سکونت جدید، دوندگی قضایی توصیه نمیشود؛ مگر اینکه توهینها ادامه یابد که در آن صورت ارسال یک «اظهارنامه رسمی» به صاحبخانه و همسایه برای اتمام حجت کافی است. بهتر است مسبب اصلی (مالک) را با همسایه روبهرو کنید تا مسئولیت دستور تخلیه را گردن بگیرد
سلام شما بدون قصد سرقت و بر اساس اعتماد به صاحبخانه، این کار را انجام دادهاید؛ فلذا جرم سرقت منتفی هست. به علاوه، ورود همسایه و دخترش به داخل واحد مسکونی شما بدون اجازه، مصداق جرم ورود به عنف هست.