درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - معرفی فرد دوم یا جایگزین جهت گزینش

اینجانب در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی مرحله دوازدهم وزارت کشور شرکت کرده بودم بعد از اعلام نتايج به عنوان فرد دوم معرفی شدم و فرد اول بعد از صدور کد پرسنلی انصراف داده آیا ممکن است اینجانب به ادامه فرایند گزینش امید وار باشم

پاسخ ها

رویه اداری است تا قضایی 

بله؛ در اکثر فرآیندهای استخدامی دستگاه‌های اجرایی، در صورت انصراف نفر اول(حتی پس از صدور کد پرسنلی)، فرصت جایگزینی برای نفرات بعدی که در لیست پذیرفته‌شدگان یا لیست انتظار قرار دارند فراهم می‌شود. از آنجایی که شما نفر دوم بوده‌اید و جایگاه شما در اولویت است، احتمال فراخوانده شدن شما برای ادامه مراحل گزینش بسیار زیاد است. با این حال، برای اطمینان کامل و تسریع در روند، توصیه می‌شود موارد زیر را انجام دهید:

۱.پیگیری مستقیم:با واحد منابع انسانی یا مدیریت وزارت کشور یا اداره مربوطه در استانی که برای آن پذیرفته شده‌اید تماس بگیرید یا مراجعه کنید.

۲.بررسی سامانه:اگر آزمون از طریق سامانه خاصی بوده، وضعیت پرونده خود را به طور مرتب چک کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص