درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - کنسول مجتمع

با سلام در یک مجتمع 16 واحدی شهرداری بابت کنسول مطالبه هزینه کرده ، این همه مالکین باید هزینه کنند یا کسانیکه دارای کنسول هستند؟ در ضمن نما ساختمان روی کنسول است. سپاس از شما

پاسخ ها

معمولاً اگر کنسول اختصاصی بعضی واحدها باشد هزینه مرتبط بیشتر برعهده همان مالکان است، ولی اگر شهرداری هزینه را بابت نمای مشترک یا کل بنا مطالبه کرده باشد ممکن است بین همه واحدها طبق مساحت یا سهم مشاع تقسیم شود؛ تشخیص نهایی به مفاد صورت‌مجلس تفکیکی، پایان‌کار و تصمیم مجمع ساختمان بستگی دارد.

هزینه نگهداری و تعمیرات نما بر عهده تمام مالکین است، اما اگر کنسول صرفاً متعلق به واحد خاصی باشد و هزینه‌ای بابت ساخت یا توسعه آن از سایرین دریافت نشده باشد، معمولاً هزینه‌های مربوط به خودِ کنسول (به عنوان جزء اختصاصی) بر عهده مالک همان واحد است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص