درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - امتیاز مسکن ملی بجای بخشش مهریه

سلام. من همسرم امتیاز مسکن ملی رو بنامم کرده و وام بانک هم بنام من خورده و در اسناد رسمی هم مستند شده. همسرم بمن خیانت میکنه. من میخام جداشم.بخاطر اینکه مطمین باشم که نمیتونه ازم این امتیاز رو پس بگیره. میخام برم 200 تا از مهریه رو در قبال بنام زدن امتیاز بمن ببخشم. میخاستم ببینم کار درستی هست یا میتونه از من پس بگیره در صورت طلاق یا نه!؟. (ما مسکن و تحویل گرفتیم و ساکن هستیم و مقداری از خرید این خونه رو خودم پرداخت کردم) ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ ها

اگر انتقال امتیاز یا سهم مسکن ملی با سند رسمی قطعی (صلح یا بیع) به نام شما ثبت شود و در قبال آن بذل بخشی از مهریه در همان سند قید گردد، اصولاً قابل رجوع و پس‌گرفتن از سوی همسر نیست مگر ادعای صوری بودن یا بطلان معامله ثابت شود.

سلام اگر همسرتان با این امر موافقت کند و در ازای آنها، بخشی از مهریه را بدهید، امکان بازپس‌گیری وجود ندارد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص