سلام حادثه حین کار هست و کارفرما موظف است با شما همکاری داشته باشد. در غیر اینصورت، از طریق سامانه جامع روابط کار اقدام بفرمائید.
درود؛ بله، با استناد به شهادت همکاران، مدارک پزشکی (استعلاجی و عکس) و اثبات رابطه کارگری، امکان طرح دعوای کیفری مطالبه دیه علیه کارفرما در دادسرا وجود دارد. مقام قضایی شما را به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع میدهد تا با بررسی مدارک، میزان صدمات تخصصی تعیین گردد.
اصولاً امکان طرح شکایت حادثه ناشی از کار منتفی نیست اما معمولاً ابتدا باید با مدارک پزشکی و شاهد به اداره کار یا دادسرای محل مراجعه و سپس برای نظریه به پزشکی قانونی معرفی شوید.