درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حادثه حین کار

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید. ببخشید من حین کار موقع تخلیه بار سرخوردم و پام مو برداشت وای ب آمبولانس زنگ نزدم میتونم شکایت کنم ؟ ببخشید سوالم این بود ممنونم از پاسخگوییتون فقط اینکه چن روز از اون داستان گذشته و من استعلاجی دکتر و عکس پامو اینارو دارم همکارمم شاهده ولی نرفتم پزشک قانونی بنظرتون امیدی هست؟ ممنونم از پاسخگوییتون خدا خیرتون بده من برای مرحله اول مدارکو کجا باید ببرم و چی بگم؟ و اینکه تشخیص پزشک عمومی بود مهمه ک پزشک تخصص معاینه کنه؟

پاسخ ها

سلام حادثه حین کار هست و کارفرما موظف است با شما همکاری داشته باشد. در غیر اینصورت، از طریق سامانه جامع روابط کار اقدام بفرمائید.

درود؛ بله، با استناد به شهادت همکاران، مدارک پزشکی (استعلاجی و عکس) و اثبات رابطه کارگری، امکان طرح دعوای کیفری مطالبه دیه علیه کارفرما در دادسرا وجود دارد. مقام قضایی شما را به کمیسیون پزشکی قانونی ارجاع می‌دهد تا با بررسی مدارک، میزان صدمات تخصصی تعیین گردد.

 

اصولاً امکان طرح شکایت حادثه ناشی از کار منتفی نیست اما معمولاً ابتدا باید با مدارک پزشکی و شاهد به اداره کار یا دادسرای محل مراجعه و سپس برای نظریه به پزشکی قانونی معرفی شوید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص