درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - دریافت انشعاب گاز

سلام بنده خانه باغی دارم مجوز مرمت و بازسازی جهاد کشاورزی گرفتم خدمت بنا به قبل سال 1372 زده شده . طبق مجوز جهاد کشاورزی نامه گاز دائم داده بردم اداره گاز جهت نصب علمک.حالا دهیاری و بخشداری جلو کارم گرفتند و اجازه حفاری به اداره گاز رو ندادن . میگن باید بیای پروانه ساختمانی بگیری /الان چیکار باید بکنم؟

پاسخ ها

سلام برای بازسازی و مرمت بایستی پروانه ساخت أخذ بشود تا از انشعاب گاز بهره‌مند شوید.

باید برای این کارها پروانه ساخت داشته باشید 

درود؛ بناهای احداثی قبل از سال 1372 از شمول عوارض تغییر کاربری جهاد کشاورزی معافند، اما دهیاری طبق قانون تشکیلات شوراها حق کنترل بنا را دارد. برای رفع ممانعت، باید دادخواست الزام به واگذاری انشعاب گاز را علیه دهیاری و اداره گاز در دیوان عدالت اداری مطرح نمایید.

به‌طور معمول اگر مجوز جهاد کشاورزی برای مرمت و نامه گاز صادر شده باشد الزام به پروانه جدید قطعی نیست اما اختلاف معمولاً با مراجعه به بخشداری یا طرح موضوع در فرمانداری قابل بررسی است.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص