درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - حق سرپرستی در فیش حقوقی

سلام وقتتون به خیر من از سال 1401 ارتقا گرفتم به سرپرست ولی حق سرپرستی نگرفتم. به یکباره در سال 1402 حق جذب در فیش حقوقی بنده حذف و گزینه حق سرپرستی ایجاد شد. با توجه به اینکه در این سال ها عدد حق سرپرستی ماهیانه حدود 12 میلیون بوده من چطور میتونم برای این چهار سال این عدد رو از کارفرما طلب کنم ؟ ایا این تخلف اداری محسوب میشود یا خیر؟ با توجه به اینکه من بعد از 6 سال از شرکت خارج شدم و در اون سال ها قرارداد داشتم ایا این امکان پذیر هست که شکایت کنم ممنون از شما

پاسخ ها

درود؛ عدم پرداخت حق سرپرستی مقرر در قرارداد تخلف است. شما می‌توانید با استناد به احکام ارتقا، قراردادها و فیش‌های حقوقی، دادخواست مطالبه مابه‌التفاوت حقوق و مزایای معوقه را در هیات تشخیص اداره کار مطرح کنید؛ مرور زمان در دعاوی کارگری وجود ندارد و حقوق شما قابل وصول است.

 

از طریق کارگزینی و یا عالی ترین مقام اجرایی اداره متبوع خود باید پیگیری کنید اگر نتیجه نداد  از طریق  دیوان عدالت اداری شکایت کنید 

امکان مطالبه مابه‌التفاوت چهار سال از طریق طرح دعوای حقوقی ، کارگری علیه کارفرما (با استناد به احکام، فیش‌ها و مقررات داخلی) وجود دارد و رفتار کارفرما هم می‌تواند در هیأت بدوی یا حل اختلاف اداره کار به‌عنوان تخلف اداری و کارفرمایی مطرح شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص