درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - استعلام از خط فرد انتظامی

سلام. آقایی که از کادر انتظامی هست به من شماره شخصی دادن وقتی مراجعه حضوری داشتم به شدت صمیمی رفتار میکرد بیرون من رو میدید آژیر میزد سمت تقریبا متوسطی هم داره ولی بعد از یکسری اتفاق فکنم رئیس کلانتری متوجه شد ایشون کنار کشید و بعد از چند وقت پیام اشتباهی دادم رفت براش گفت سلام شما ؟! داشت مستند سازی میکرد که یعنی اگر گیر کرد بگه نمیشناخته یا هر چی .گرچه من قبلش پیام هام رسمی بودن برای سئوال در مورد پرونده ام ، در کل ایشون چرا باید شماره شخصی بده ؟ قوانین رو زیر پا بزاره به عنوان کمک!! پرسیدم گفتن نباید به هیچ وجه شماره شخصی بدن , بنظرتون دنبال رابطه بوده !! بعد اخطار گرفته؟ و اینکه من رو دیده میگه برای این گفتم پیام ندی چون وقتی استعلام میگیرن از خطش چیزی نباشه میشه راهنمایی کنید لطفا . پس اینا چجوری ازدواج میکنن ؟ وقتی نمیتونن رابطه ایی داشته باشن . احتمال داره از طرف حفاظت بهش هشدار داده باشن و اینکه پای من هم گیر هست یا خیر . در کل حس بدی بهم داد با کاری که کرد در واقع عمل و رفتارش هم راستا نبود .ممنون .

پاسخ ها

درود؛ ارتباط شخصی ضابطین دادگستری با ارباب رجوع تخلف انضباطی و ناقض مقررات فراجا است. ایشان احتمالاً با تذکر حفاظت اطلاعات یگان عقب‌نشینی کرده‌اند؛ شما مسئولیت کیفری ندارید و در صورت تداوم مزاحمت، امکان گزارش تخلف به سامانه 197 و حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی فراهم است.

سلام کارکنان نیروهای انتظامی برای ازدواج باید مراحل اداری و استعلامات خاصی(تأییدیه حفاظت) را طی کنند. روابط آن‌ها باید در چارچوب‌های قانونی و اداری باشد و نباید با مراجعین در حین انجام وظیفه، ارتباطات غیررسمی برقرار کنند. بنابراین قادر هستید با شماره تلفن ۱۹۷ تماس حاصل فرمائید و این موضوع را گزارش کنید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص