درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خرید ملک

با سلام و عرض و ادب ملکی خریم از سازنده سه دانگ به نام همسرش هست که وکالت فروش دارد و اعلام کرد دودانگ هم به نام خودم هست داخل مبایعه نامه نوشته شده که جمعآ میشود پنج دانگ بعد از تنظیم قرارداد با کپی سندها استعلام گرفتم فقط سه دانگ به نام همسرش هست دودانگ به نام خودش ثبت نیست قبلآ بوده ولی الان نیست آیا مرتکب جرم شده ؟ و مشکل قانونی ندارد کل ملک در شش طبقه و خریدمن یک مغازه پنجاه متری میباشد ممنون از راهنمایی شما عزیزان

پاسخ ها

با درود 

ابتدا اینکه تکلیف یک دانگ باقی مانده مشخص نیست و سپس اینکه دو دانگ دیگر نیز به نام فروشنده نیست در نهایت مالی به شما فروخته شده که حداقل نیمی از آن متعلق به وی نبوده بی گمان اگر عمل فروشنده پس از تعقیب کیفری فروش مال غیر تلقی نگردد ، در بحث حقوقی عمل ایشان فضولی محسوب می‌شود و نسبت به سه دانگ معامله صحیح صورت نگرفته است.

کاربر محترم چنانچه ملک مشاعی باشد  کلیه مالکین باید مبایعه‌نامه شما را امضاء کنند در غیر اینصورت بره فروش مال غیر محقق شده 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص