درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - در خصوص بیمه شخص ثالث و تصادف جرحی

اینجانب کارمند دولت هستم حدود 8 ماه پیش در حین کار در تاکسی اینترنتی به عنوان راننده مقصر در حالیکه مسافر داشتم با خودوی جلویی تصادف شدیدی کردم و مسافر من هم آسیب زیادی دید.در هر حال پس از طی مراحل قانونی، پزشکی قانونی رای نهایی را داد و بیمه من را مکلف به پرداخت صرفا دیه کرد.حال پس از گذشت چندین ماه به تازگی مسافر بنده از بیمه شخص ثالث من دیه را دریافت کرده و شکایتی نیز از طریق وکیل مطرح کرده از من و بیمه من جهت دریافت هزینه های دارویی و درمانی زیر یکصد میلیون تومان از قبیل تصویر برداری آب درمانی و غیره که همگی را به صلاح دید خود انجام داده و پزشکی قانونی نیز آن را تائید نکرده است. آیا دادگاه صلح که باید من و بیمه من در آن شرکت کنیم ممکن هست این هزینه ها را از من بخواهد که پرداخت کنم درحالیکه من بیمه شخص ثالث حداکثری داشتم و اینکه مجروح حادثه و بنده هر دو با خودروی اورژانس به بیمارستان منتقل شدیم!؟

پاسخ ها

بله این امکان وجود دارد 

اگر خسارت وارد شده بر مسافر، بیشتر از سقف تعهد بیمه باشد و این امر به تأئید کارشناس رسمی دادگستری نیز برسد، شما مکلف به پرداخت هزینه مازاد خواهید بود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص