درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ثمن

بنده زمینی در سال 1386خریداری کرده ام و فروشنده بعد از14سال به خاطر مسایل شخصی اومده شکایت کرده که شما باقی مانده پول پرداخت نکرده آید و در سند هم هیچ چیزی قید نشده و در سند آمده به مبلغ دومیلیون ریال ،به پول رایج ایران به عبارت دویست هزار ریال به مساحت 250متر دریافت نموده ام آیا باید باقی مانده بهش پرداخت کرد یا نه؟

پاسخ ها

چنانچه ثمن در آن قید شده وپرداخت شدن آن نیز قید شده خیر مگر اینکه متراز زمین بیشتر بوده وکمتر محاسبه شده باشد

اگر در سند به صراحت قید گردیده که ثمن معامله به شکل کامل دریافت شده است، فروشنده در دادگاه به نتیجه نمی‌رسد.

اگر ثمن در سند قطعی تسویه شده باشد معمولاً ادعای مطالبه باقی‌مانده بعد از این‌همه سال پذیرفته نمی‌شود.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص