درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - ترک تعقیب

با سلام. من از همسرم بابت تهدید و ضرب و جرح واستفاده از سلاح سرد و ...شکایت کردم.اما ظرف یک هفته از شکایت من با پادرمیانی بزرگان صلح و سازش کردیم اما من رضایت رو پرونده نزدم.رفتم دادسرا و درخواست ترک تعقیب زدم.بعد از یک ماه توی سامانه ثنا دیدم واسه تهدید و استفاده از سلاح سرد قرار منع تعقیب خورده واسه همسرم.اعتراض زدم به رای .که چرا من ترک تعقیب زدم ولی شما منع تعقیب زدید و پرونده را بستید.هنوز جوابی صادر نشده.ایا این رای درسته؟ و مگه من نمیتونم تا یکسال باز پرونده را به جریان بندازم.چرا اینا پرونده را مختومه زدن؟ البته من ترک تعقیب را به پیشنهاد بازپرس پرونده و به صورت دستی نوشتم و رو پرونده گذاشتم.حس میکنم از نفوذ همسرم در دادسرا استفاده شده در این مورد چیکار کنم؟ممنون

پاسخ ها

کار بر محترم منع تعقیب به معنای مختومه نمودن پرونده نیست اما پس از مهلت اعتراض نسبت به این قسمت از حکم مختومه می‌شود .اما پس از تقاضای شما نباید قرار هم صادر میشد

سلام حق با شماست و نبایست شعبه قرار منع تعقیب صادر می‌نمود. منتظر باشید تا پاسخ اعتراض شما صادر گردد.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص