مشاوره حقوقی رایگان - عدم توانایی تعمیر خودرو توسط خدمات پس از فروش شرکت

باسلام و احترام؛ خودرو اینجانب اول شهریور سال جاری کنار خیابان خراب شده و فرمان برقی آن از کار افتاد، پس از تماس با امداد شرکت مربوطه و مراجعه ایشان مشکل حل نشده و اعلام نمودند که خودروبر ارسال شود. اپراتور امداد تماس گرفت که چون نمایندگی جا ندارد خودروبر می‌فرستند تا خودرو به خانه اینجانب منتقل شود. با توجه به اینکه ایراد خودرو اینجانب اصطلاحاً نقص ایمنی محسوب شده باز هم از ارائه نوبت اضطراری و امدادی در نمایندگی خودداری نمودند. پس از پیگیری فراوان 16 شهریور خودرو در یکی از نمایندگی‌های شرکت پذیرش گردید. از آن تاریخ تاکنون اعلام دارند که قطعه تلسکوپی فرمان خودرو شما موجود نیست و باید صبر کنید و الان نزدیک به 45 روز است که اینجانب خودرو ندارم و نزدیک به 30 روز هم هست که خودرو داخل نمایندگی خواب است. امور مشتریان شرکت مربوطه و سامانه بازرسی وزارت صمت شکایت ثبت کردم ولی هیچ اتفاقی رخ نداده است. با توجه به موارد فوق و وجود برگ پذیرش نمایندگی خدمت اینجانب از تاریخ 16 شهریور و باز موندن پرونده پذیرش از آن تاریخ، سوال دارم که به حضور اعلام می‌گردد. به استناد ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان عنوان گردیده که اگر خودرویی به علت نقص سیستم ایمنی 30 روز در نمایندگی باشد و امکان تعمیر آن وجود نیابد، خودرو ساز موظف است حسب توافق خودرو فوق را یا با نمونه صفر تعویض یا مبلغ معادل قیمت روز آن را پرداخت نماید. لازم به ذکر است که خودرو فوق دارای گارانتی بوده و نمونه صفر آن در حال حاضر تولید و توسط شرکت عرضه می‌گردد. با توجه به شرایط فوق ماده 4 مطروحه شامل حال اینجانب می‌گردد؛ لذا تقاضا دارم در خصوص طرح دعوا در این خصوص راهنمایی فرمایید. باتشکر

پاسخ ها:


ابتدا تامین دلیل کنید تا بررسی شود سپس بر اساس نظریه 

09:05:10   1404/7/21

سلام این امکان برای شما فراهم می‌باشد که بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸ از طریق سازمان تعزیرات حکومتی اقدام به شکایت فرمائید.

09:05:13   1404/7/21

ابتدا تامین دلیل کنید تا بررسی شود سپس بر اساس نظریه کارشناس دادخواست مطالبه خسارت دهید

09:06:00   1404/7/21

باسلام  واحترام 

کاربر گرامی اولا بله مطابق ماده یادشده می توانید مستنداً به مدارک پذیرش و مالکیتی خود دادخواست الزام به تعویض خودرو از طریق دفاتر خدمات قضایی بطرفیت شرکت خودرو ساز و نمایندگی  مطرح نمایید ولیکن باعنایت به طرح شکایت از طریق هیات مستقر در صمت بدواً می بایست از آن طریق پیگیری و درصورت عدم حصول نتیجه دادخواست پیش گفته را مطرح نمایید. 

09:12:15   1404/7/21

سوالات مرتبط

عدم گارانتی خودرو خریداری شده
سلام و درود. من یه ماشین خریدم که خریدار به من لفظی گفته که گارانتی داره. که بعداز 3هفته من بردم گارانتی گفته نداره من باید چیکار کنم؟...
عدم دادن قطعه ماشین در زمان گارانتی
سلام وقتتون بخیر ماشین من الان 9روز هست به خاطر لیراد سانروف و نبود قطعه در نمایندگی هست؟؟ ایا میتونم به خاطر تامین نکردن قطعه شکایت کنم و درخواست ضرر زیان بدهم؟؟ ماشین گارانتی دارد...
خرید ماشین بدون گارانتی
سلام وقت بخیر من شهریور 1403 یک ماشین مدل 1402 خریداری کردم وقتی فردای روز خرید به نمایندگی مراجعه کردم گفتن گارانتی فعال نشده تا تیر 1403 فرصت داشتن که مراجعه کنند (بنده شهریور خریداری کردم ) به نما...
خرید خودرو بدون گارانتی
با سلام و احترام...احتراما بنده بدون اطلاع از نمایشگاه خودرو با کارکرد 8000 پژو پارس خریدم اما بعد از سند و تعویض پلاک با مراجعه با نمایندگی متوجه شدم خودرو بدون گارانتی میباشد الان باید چکار کنم چون ...
شکایت از عرضه کننده خودرو وارداتی
با سلام خدمت وکلای محترم. شرکت عرضه کننده خودرو وارداتی که ارائه خدمات و گارانتی خودرو را نیز به عهده دارد ارائه گارانتی خودرو را مشروط به انجام سرویس های دوره ای در نمایندگی می‌داند که رویه درس...